naše logo

iSAS

fotogalerie - Školička


ŠKOLIČKA

Nástup dětí do první třídy je pro některé z nich provázen slzičkami a těsným držením se za máminy sukně. Abychom tomu aspoň trochu zabránili, už druhým rokem absolvují děti zápis do 1.třídy pohádkovou cestou. Letos jsme se navíc rozhodli realizovat projekt ŠKOLIČKA. 
Hlavním cílem projektu bylo navázání komunikace mezi rodinou a školou. Všichni víme, že rodiče mají největší zájem o školu v období nástupu jejich dítěte do 1.třídy a v jejím průběhu. Většina z nich si přeje, aby jejich dítě nastoupilo do školy dobře připravené a od počátku dosahovalo dobrých výsledků. A právě tohoto zájmu jsme chtěli využít.
Projektu se postupně zúčastnilo 22 z 24 zapsaných dětí se svými maminkami nebo tatínky, někdy místo nich přišel starší bratr, někdy dědeček nebo babička. Poprvé jsme se sešli s dětmi a jejich rodiči 13.března, a pak vždy každou druhou středu v měsíci. A zapojili se všichni – děti i rodiče. 
Na první schůzce se formou hry děti seznamovaly navzájem, učily se spolupracovat, naslouchat jeden druhému, učily se poslouchat a komunikovat se svou budoucí třídní učitelkou. Za domácí úkol si vyrobily kolíček se jmenovkou, která je pak provázela i na dalších schůzkách. Druhé setkání se odehrávalo v keramické dílně, ve které si děti sami vyrobily malou misku. Třetí schůzka se uskutečnila v tělocvičně. Tam skoro celou hodinu děti běhaly jako pilné včelky. Poslední setkání proběhlo ve školní jídelně. Děti si vlastnoručně vyzkoušely, jaké je nosit jídlo na tácku. Odměna za snahu a účast byla sladká, všechny děti na závěr obdržely diplomy. 
I rodiče se navzájem seznamovali, vzpomínali na svá školní léta, na své úspěchy, na zájem a přání svých rodičů, učili se spolupracovat ve skupině, prezentovali svoje vize a postupně se seznámili s provozem a vybavením školy i učebním plánem pro 1.třídu. Své dítě poznali v jiných, netradičních situacích, navazovali vzájemnou komunikaci a důvěru k budoucí učitelce jejich dítěte. Je jen škoda, že pouze tři z nich dokázali vyjádřit svůj názor na celý projekt a zhodnotit jej.
Zde jsou jejich názory v plném znění:
„Jsem určitě pro zachování nově vzniklé tradice – Školička. Děkujeme.“
„Školička stála za to.Nejvíce se mi líbilo, že se děti mohly vzájemně seznámit nejen mezi sebou, ale i s prostředím školy.“
„Kamila byla velice překvapena novou metodou seznamování dětí se školou. I když to byla premiéra, se vším byla spokojena. A to jak přístupem zástupkyně ředitele p.uč. Raindlovou a p.uč. Čumovou. Rozhodně je to ku prospěchu jak dětí, tak i školy. Prvňáčci se nemusí seznamovat až první školní den, ale seznámí se na těchto schůzkách, jak se chovat a kde jsou důležité místnosti školy. Kačka byla velice spokojena. Děkujeme. Kamila a děda“
Děkujeme za ně. Jsme rádi, že se projekt setkal s příznivými ohlasy a určitě v této tradici budeme pokračovat. Vždyť zájem o budoucnost našich dětí musí být prvořadý, společný a nikdy nekončící.
Na projektu se přípravou a realizací podílely Mgr. Jarmila Raindlová, Mgr. Josefa Čumová a dvě ochotné asistentky z 5.třídy Bára Švehlová a Zuzanka Sitarčiková. 
                                                                               Mgr. Jarmila Raindlová




 

nové fotografie

Přespolní běh 2010

Na výstavě lesních strašidel

Stezkou J. Schrotha

Drakiáda

Cvičení rodičů
s dětmi

Po stopách
J. Schrotha

Před dušičkové strašidlácké odpoledne

Výstava strašidel

Cykloturistický kurz 7. třídy

Přespolní běh
- školní kolo

Podzimní čarování

Trampolína

Výstava vycpaných zvířat a ptáků

Cvičení v přírodě
3. třídy

Plavecký výcvik
3. a 4. třídy

Malujeme, kreslíme...

Přespolní běh 2010

Berušky v akci