Čtyřlístek pro Zemi – jak jsme si připomněli Den Země
Kdo najde čtyřlístek, bude mít štěstí. Kdo čtyřlístek někomu daruje, předá tak štěstí dalšímu.
Čtyřlístek propůjčil své jméno projektu, kterého se zúčastnili žáci prvního stupně a který probíhal od poloviny března do 22. dubna, kdy jsme oslavili Den Země.
A proč Čtyřlístek? Jednak proto, že jsme jej věnovali pro štěstí Zemi k svátku a také proto, že každý lístek představoval jeden úkol, který děti plnily.
Začali jsme prvním lístkem nazvaným Na kus řeči s Tondou obalem. Na projektovém povídání o odpadech se děti dozvěděly jak na NĚ, proč je důležité JE třídit a jak moc zatěžují prostředí, ve kterém žijeme.
Vzkazy pro mimozemšťany – to byl název druhého úkolu, ve kterém děti bádaly, studovaly a tvořily o Zemi. Pro spolužáky a kamarády tak vznikly hezké a poutavé prezentace, které se staly součástí výzdoby školních chodeb.
Třetím lístkem našeho Čtyřlístku byla soutěž Riskuj o Zemi, při které si družstva dětí ve třídě prověřila své znalosti o přírodě. Každé družstvo mělo svůj název a také kostým, talisman, vlajku či jiné týmové znamení. Dětská fantazie nezná hranic a tak kromě hromad plyšáků, vlajek a masek zvířat byly na soutěži viděni i piráti a dva opravdoví pejsci, coby maskoti družstev 5. třídy. A byli moc hodní – ti pejsci i děti (všechny).
Čtvrtý úkol jsme nazvali JÁ+TY= MY VŠICHNI. V něm šlo o to, aby se každý sám zamyslel nad tím, čím by mohl přispět k ochraně životního prostředí. Některé děti se zúčastnily Sluníčkového dne a koupily si sluníčko (nadaci Rozum a Cit jsme poslali 4830 Kč) nebo sluníčko vytvořily, jiné sbíraly starý papír, aby tak pomohly přírodě a získaly prostředky na podporu zvířete v ZOO. Mnoho dětí se také pustilo do soutěže Lušti s pandou.
V projektu děti předvedly velmi dobré znalosti, vytvořily hezké prezentace a užily si zábavy i legrace. Moc bychom si přáli, aby alespoň některé získané poznatky dokázaly využívat také v životě mimo školu a našly v nás dospělých partnery, kteří jim půjdou příkladem.
Mgr.V. Šustrová
|